Look-up in Google Scholar
Title: Aplicación de inteligencia de negocios para mejorar la eficacia de las valorizaciones en una empresa de perforación para minería
Advisor(s): Sotelo Villena, Juan Carlos
OCDE field: http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.04
Issue Date: 2019
Institution: Universidad Nacional de Ingeniería
Abstract: Intelligence is a key and strategic factor for the organization as it provides decision makers with timely and reliable information to respond to situations that may arise in the company, such as entering new markets, cost analysis, profitability of a product line, etc. The problematic of the company, is to count on slow times in the calculation of the valuations, to stop charging money in the appraisals, for lack of order and confusion when reviewing the items of the contracts. That is why the company has the objective of solving these problems and solving some more, such as making more agile and dynamic decisions. The company is presented, the services they provide, the main clients, their mission and vision in the market. The necessary information is detailed together with the measures to be carried out for the application of the solution alternative, business intelligence, the way the tool is configured and the control panels, performing the training of the staff, both the operatives and the stakeholders.

La inteligencia de negocios es un factor clave y estratégico para la organización ya que provee a los tomadores de decisiones de información oportuna y confiable para responder a las situaciones que puedan presentarse en la empresa como son la entrada a nuevos mercados, el análisis de costos, la rentabilidad de una línea de productos, etc. La problemática de la empresa, es contar con tiempos lentos en el cálculo de las valorizaciones, dejar de cobrar dinero, por falta de orden y confusiones al momento de revisar las partidas de los contratos. Es por eso que la empresa se plantea el objetivo de resolver estos problemas y solucionar algunos más, como tomar decisiones más agiles y dinámicas. Se presenta a la compañía, los servicios que brindan, principales clientes, su misión y visión en el mercado. Se detalla la información necesaria junto con las medidas a realizar para la aplicación de la alternativa de solución, la inteligencia de negocios, la forma como se configura la herramienta y los cuadros de control, realizando la capacitación del personal tanto a los operativos como a los stakeholders.
Discipline: Ingeniería Industrial
Grade or title grantor: Universidad Nacional de Ingeniería. Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas
Grade or title: Ingeniero Industrial
Juror: Valencia Napán, Adolfo Eleazar
Register date: 20-Jul-2021; 20-Jul-2021



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons