Look-up in Google Scholar
Title: Gestión logística y exportación de una empresa exportadora de empaques para alimentos del Perú, durante el periodo 2019-2021
Advisor(s): Figari Salas, Giovanni Paolo
OCDE field: https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.01
Issue Date: 30-Jan-2023
Institution: Universidad Privada del Norte
Abstract: The main objective of this research is to determine the relationship between logistics and export management of a food packaging exporting company in Peru, in the period 2019-2021. For which, a quantitative approach methodology of basic type and correlational descriptive level was used, with a non-experimental cross-sectional design. The process of data collection was carried out with the survey technique and the questionnaire instrument, aimed at different areas with the acquisition of information and knowledge of the food packaging exporting company in Peru. The results give determination that there is a that there is a positive correlation between the variables, of 0.422 at a bilateral significance level of 0.02, according to the Spearman correlation test, concluding that, if there is a correlation between logistics management and the export of a company exporting food packaging in Peru, in the period 2019-2021.

La presente investigación tiene como objetivo principal determinar la relación entre la gestión logística y exportación de una empresa exportadora de empaques para alimentos en el Perú, en el periodo 2019-2021. Para lo cual, se empleó una metodología de enfoque cuantitativo de tipo básica y nivel descriptivo correlacional, con un diseño no experimental de corte transversal. El procedimiento de recolección de datos se realizó con la técnica de la encuesta y el instrumento del cuestionario, dirigido a distintas áreas con la adquisición de información y conocimiento de una empresa exportadora de empaques para alimentos del Perú. Los resultados determinaron que existe una correlación positiva entre las variables, de 0.422 a un nivel de significancia bilateral de 0.02, según la prueba de correlación de Spearman, concluyendo que, si existe una correlación entre la gestión logística y la exportación de una empresa exportadora de empaques para alimentos en el Perú, en el periodo 2019-2021.
Note: Comas
Discipline: Administración y Negocios Internacionales
Grade or title grantor: Universidad Privada del Norte. Facultad de Negocios
Grade or title: Licenciado en Administración y Negocios Internacionales
Juror: Cajavilca Gonzales, Berenice; Tannert Rengifo, Trudy; Morales Benavides, Guillermo Juniors
Register date: 4-Apr-2023; 4-Apr-2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.