Look-up in Google Scholar
Title: Impacto de las nuevas tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la gestión de contenido en el Canal Best Cable TV, Distrito de San Juan de Lurigancho.2021
Advisor(s): Aguilar Monterrey, Segundo Freddy
OCDE field: http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04
Issue Date: 17-Aug-2022
Institution: Universidad Peruana de Las Américas
Abstract: The main objective of this work was to determine the influence of information and communication technologies in the management of contents in the Best Cable TV channel, district of San Juan de Lurigancho. 2021. The methodology used to carry out this research is quantitative, correlational, and transactional non-experimental design, which was developed through a survey with 34 questions, which was conducted by the population and sample consisting of 30 workers of the Best Cable TV channel. Finally, by means of Spearman's correlation, a value of 0.892 was obtained as a result, being a sufficiently high figure that verifies the relationship between the variables, which is why the hypothesis proposed by the researcher is accepted, so it was concluded that information and communication technologies have a positive influence on content management in the Best Cable TV Channel, district of San Juan de Lurigancho.2021.

El presente trabajo tuvo como objetivo principal determinar la influencia de las tecnologías de la información y comunicación en la gestión de contenidos en el canal Best Cable TV, distrito de San Juan de Lurigancho.2021. La metodología utilizada para poder llevar a cabo esta investigación es de carácter cuantitativo de tipo correlacional, y de diseño no experimental transaccional, la cual se desarrolló por medio de una encuesta que consta de 34 preguntas, la cual fue realizada por la población y muestra que constó de 30 trabajadores del canal Best Cable TV. Por último, mediante la correlación de Spearman, se obtuvo como resultado un valor de 0.892, siendo una cifra suficientemente alta que verifica la relación entre las variables, es por esta razón que se acepta la hipótesis planteada por el investigador, por lo que se concluyó que las tecnologías de la información y comunicación influyen de manera positiva en la gestión de contenidos en el Canal Best Cable TV, distrito de San Juan de Lurigancho.2021.
Discipline: Maestría en gestión de tecnologías de la información
Grade or title grantor: Universidad Peruana de Las Américas. Escuela de posgrado
Grade or title: Maestro en gestión de tecnologías de la información
Juror: Blanco Falcon, Augusto Hipólito; Angulo Pomiano, William Peter; Valencia Morales, Pedro
Register date: 17-Aug-2022; 17-Aug-2022



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons