Look-up in Google Scholar
Title: Habilidades para la autorregulación del aprendizaje en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021
Advisor(s): Chucos Calixto, Walter Luis
OCDE field: https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Issue Date: 2022
Institution: Universidad Nacional de la Amazonía Peruana
Abstract: Describing the skills for self-regulation of learning in initial education students of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon located in the city of Iquitos in the current year 2021 has been the main objective raised in the research. As a methodology, the descriptive type of research was adopted, applying the cross-sectional, field, and univariate design. The study population and sample were 92 initial education students from the fourth and fifth levels of the faculty of education. In order to obtain data, a questionnaire was used, which has been validated by experts, and the technique used has been the survey. The main conclusion of the research is that the level of learning self-regulation skills in initial education students in the Faculty of Education Sciences and Humanities is 48.9% in the moderate while in 51.1% it is located at the right level. No student is at the wrong level.

Describir las habilidades para la autorregulación del aprendizaje en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana ubicada en la ciudad de Iquitos en el presente año 2021 ha sido el objetivo principal planteada en la investigación. Como metodologia se adoptó el tipo de investigación descriptivo, aplicando el diseño transversal, de campo, y univariado. Se tuvo como población y muestra del estudio a 92 estudiantes de educación inicial del cuarto y quinto nivel de la facultad de educación. Con el propósito de obtener datos se utilizó un cuestionario, el cual ha sido validado por expertos, y la técnica utilizada ha sido la encuesta. La principal conclusión de la investigación es que el nivel de las habilidades de autorregulación del aprendizaje en los estudiantes de educación inicial en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades se encuentra en el 48.9% en el moderado mientras que en el 51.1% se ubica en el nivel adecuado. Ningún estudiante se encuentra en el nivel inadecuado.
Discipline: Educación Inicial
Grade or title grantor: Universidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades
Grade or title: Licenciado(a) en Educación Inicial
Juror: Minez Tello, Atilio Abulio; Vasquez Pinedo, Gladys Marlene; Castro Perez, Janny Selena
Register date: 23-Nov-2022; 23-Nov-2022



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons