Look-up in Google Scholar
Title: Estrategias de aprendizaje y creatividad en estudiantes de la Facultad de Arquitectura de una universidad privada
Advisor(s): Salgado Lévano, Cecilia
OCDE field: https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Issue Date: 2019
Institution: Universidad Marcelino Champagnat
Abstract: The purpose of this study was to establish the relationship between learning styles and creativity in architecture students at a private university. The design used was non – experimental, transversal, and non-causal correlational. The type of sampling was intentional non-probabilistic. The sample consisted of 150 Architecture students with ages between 18 and 23 years old from I to III cycle of a private university. The instruments used were the Learning Strategies Scale ACRA and the Creativity Test for Adults PIC-A. Among the main results, it was found that there is no significant relationship between the dimensions of the learning strategies and creativity in architecture students at a private university. Another conclusion was that metacognitive strategies were the most used learning strategies by students. Regarding creativity, it was found that the dimensions that had the best performance were those of fluidity and flexibility. The implications of the findings have benn discussed.

El objetivo general de la investigación fue establecer la relación entre estrategias de aprendizaje y creatividad en los estudiantes de la facultad de Arquitectura de una universidad privada. Para ello, se utilizó un diseño de investigación no experimental transversal correlacional no causal. El tipo de muestreo fue no probabilístico intencional. La muestra de estudio estuvo conformada por 150 estudiantes de Arquitectura, entre hombres y mujeres, de 18 a 23 años de edad, de I a III ciclo de una universidad privada de Lima. Los instrumentos utilizados en la investigación fueron la Escala de Estrategias de Aprendizaje ACRA y la Prueba de Creatividad para Adultos PIC-A. Entre los principales resultados se halló que no existe una relación significativa entre las dimensiones de las estrategias de aprendizaje y la creatividad en los estudiantes de Arquitectura de una universidad privada. También se concluyó que las estrategias de aprendizaje más utilizadas por los estudiantes son las estrategias metacognitivas. Con relación a la creatividad se halló que las dimensiones que tuvieron mejor desempeño fueron las de fluidez y flexibilidad. Las implicancias de los hallazgos han sido discutidas.
Discipline: Docencia y Gestión Universitaria
Grade or title grantor: Universidad Marcelino Champagnat. Escuela de Posgrado
Grade or title: Maestro en Docencia y Gestión Universitaria
Register date: 4-Oct-2019; 4-Oct-2019



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons