Look-up in Google Scholar
Title: Trabajo cooperativo y su relación con el rendimiento académico de los estudiantes en la asignatura de historia y filosofía de la educación; Facultad de Educación, UNAP - 2015.
Advisor(s): Rodríguez Mera, Nilda Manuela
Issue Date: 2015
Institution: Universidad Nacional de la Amazonía Peruana
Abstract: The research had as objective: analyze the relationship between the method of cooperative work with the academic performance of students in the course of history and philosophy of education, the Faculty of education. The type of investigation was correlational and type non-experimental design. The population was formed by all the students of the careers of the Faculty of Education Sciences and Humanities representing a number (187). Sample determination was 100% of the population is 187 students of all races. The techniques used in the data collection was the survey instrument was the questionnaire. The statistical program SPSS was used for information processing. V 19, the results presented in tables and graphs.

La investigación tuvo como objetivo: Analizar la relación entre el método Trabajo Cooperativo con el Rendimiento Académico de los estudiantes de la asignatura de Historia y Filosofía de la educación, de la Facultad de Educación. El tipo de investigación fue correlacional y el diseño de tipo No experimental. La población estuvo conformada por todos los estudiantes de las carreras profesionales de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades los que representan un número (187). La determinación de la muestra fue el 100% de la población es decir, los 187 estudiantes de todas las carreras. Las técnicas que se empleó en la recolección de los datos fue la encuesta y el instrumento fue el cuestionario de preguntas. Para el procesamiento de la información se utilizó el programa estadístico SPSS. V 19, los resultados se presentó en tablas y gráficos.
Discipline: Ciencias de la Educación y Humanidades
Grade or title grantor: Universidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Posgrado
Grade or title: Doctor en Educación
Register date: 9-Jun-2017; 9-Jun-2017



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons